Het begon in de hoofden van Clement de Rooij, trainer bij ttv Scyedam en ttv VVV en Marjolein Wolthoorn van VVV als een toernooitje met enkele jeugdspelers van Scyedam en VVV. Maar het werd zaterdag 26 juni uiteindelijk een veel groter toernooi met 34 deelnemers. Want om alle poules vol te krijgen van de 1e tot en met de 4e klasse èn een beginnerspoule werden ook spelers van Docos en Salamanders uitgenodigd. En toen waren zaterdag beide sportzalen van Scyedam goed bezet. En dankzij de versoepelingen van het coronabeleid mochten er ook weer ouders komen kijken. Van de mogelijkheid om vanaf de tribune of vanuit de gang op de 1e verdieping - op 1,5 meter afstand - te kijken werd dankbaar gebruik gemaakt. En wat was het heerlijk om te zien dat er genoten werd van het feit dat er weer, of voor sommige beginners voor de 1e keer, getafeltennist mocht worden tegen spelers van andere clubs. Ook bleek dit toernooi een goede gelegenheid te zijn om sommige kinderen eindelijk (weer) eens serieus te zien tafeltennissen en zo te kunnen vaststellen in welke competitieklasse zij kunnen worden ingedeeld in het najaar.

En zo kon onder leiding van Janine en Wilko Huiden het toernooi van start gaan. Oude bekenden en nieuwe gezichten: alles kwam voorbij. Zo ook een dienblad vol vers fruit voor alle spelers en de mensen van de wedstrijdleiding, met dank aan Scyedam.

In de 1e klasse-poule was Espen van Salamanders de winnaar. In de 2e klasse werd de herintredende Nina van VVV ongeslagen winnares. In de 3e klasse werd debutant Noah van VVV ook ongeslagen eerste. En in de 4e klasse was Teru van VVV de beste. In de beginnersklasse werd ook lekker gespeeld. De animo was groot bij de beginners. We hadden voor die klasse zelfs 2 poules. In poule A won Steven van Scyedam en in poule B Lieke van Docos. Voor een aantal van deze spelers was dit de allereerste keer tafeltennissen in wedstrijdverband. Het was fijn om te zien hoe leuk iedereen het vond, en waar hulp nodig was – bv bij het tellen – werd hulp geboden, door meer ervaren medespelers of wedstrijdleiding.

Al met al was het een goeie, sportieve zaterdag. We zullen een dergelijk toernooi vast vaker gaan organiseren. Wellicht bij een andere club, met ook deelnemers van weer andere clubs uit de buurt. Hopelijk hebben de prestaties, de lol en de gezelligheid ertoe bijgedragen dat sommige spelers besluiten aan de competitie te gaan deelnemen. Anderen zullen misschien liever eerst nog wat meer trainen en zich aanmelden voor de voorjaarscompetitie 2022. We gaan het zien !

Marjolein