Na 5 competitieweken zijn we alweer halverwege het seizoen.

Kijkend naar de standen en de persoonlijke resultaten moeten we constateren dat het met de sommige van onze teams niet (zo) goed gaat.

Het 1e team met Tristan H, Tristan vd K, Evi en Wouter doet het in de promotieklasse minder goed dan verwacht: zij staan slechts 5e, maar gezien de geringe achterstand op de nummers 3 en 4 is een hogere klassering zeker niet uitgesloten.

Wouter staat met een percentage van 56 net als vorig jaar aan kop, Evi en Tristan H zitten daar niet ver achter met 50 resp. 42 %. Tristan vd K die dit seizoen debuteert in deze klasse moet duidelijk nog wennen aan het hogere spelniveau. Maar we hopen samen met hem dat hij zich aan het goede spel van zijn tegenstanders kan optrekken. Gezien zijn snelle opmars in tafeltennisland lijkt de kans erg groot dat dat gaat lukken !

Team 2 met Dominique, Jonathan, Mathijs, Reuben en Sam staat in de 1e klasse helaas op de laatste plaats.

Dominique (67%) en Jonathan (58 %) laten zoals verwacht zien dat zij in deze klasse op hun plaats zijn. Mathijs won deze week zijn eerste competitiewedstrijd van dit seizoen. Het was leuk om daarbij aanwezig te zijn ! Reuben wacht nog op winst en Sam heeft nog niet gespeeld. Eens kijken of een plaatsje hoger in de poule erin zit.

In team 3 hebben wij een debutant, nl. Roman. Die hebben we meteen voor de leeuwen gegooid en samen met zijn vriend Reza, Sidney en Arad in de 4e klasse gezet. Zij zitten duidelijk in een sterke poule want zij staan nu slechts op plaats 5. Dat moet beter kunnen. En dat gaat ook gebeuren, wacht maar af !

Reza heeft zich na een paar seizoenen afwezigheid meteen ontpopt als de leading man van dit team met 60% ! Sidney en Roman kunnen beter. Eervolle vermelding voor invaller Lucas: die won al zijn 3 partijen.

Tja, VVV 4 met Bink, Lucas, Mees en Rick, ook in de 4e klasse. Zij presteren zeer behoorlijk en staan 2e in hun poule: grote klasse ! Is een eerste plaats haalbaar ?! Zij staan maar 3 punten achter op nummer 1 dus ……

Bink verliest bijna geen wedstrijd en staat op 83, Rick 67, Lucas 50 en Mees 44 %.

En dan team 5 waar gezelligheid het belangrijkste is. Vorig seizoen trotse kampioenen bij de pupillen, en nu keurig op een 2e plaats in de 5e klasse ! Koen staat zoals we van hem gewend zijn op 100 %, Mirko is erg vooruit gegaan en haalt 78 %, Renzo, Damian zitten net boven de 40 %. Björn, onze jongste competitiespeler, is enthousiast, haalt al een behoorlijk niveau en wint regelmatig bijna. Hopelijk gaat hij in de 2e helft wel wedstrijden winnen.

Ondanks de soms wat tegenvallende resultaten zien we nog steeds veel inzet en plezier. Wie weet betaalt zich dat in de 2e helft uit door stijging in de rankings.

Ook voor de 2e helft van het seizoen: zet ‘m op en steun elkaar om het maximale eruit te halen !

Maurizio Bruschi en Marjolein Wolthoorn