Tijdens de algemene ledenvergadering (ALV) van 12 oktober jl. is besloten om bij VVV een vrijwilligersbijdrage in te voeren. We gaan deze nieuwe regeling per 1 januari 2017 invoeren.

Deze vrijwilligersbijdrage houdt in dat leden een toeslag van 25 euro gaan betalen, naast hun reguliere contributie. Dit extra bedrag krijg je als lid terug als je tenminste 16 uur vrijwilligerswerk voor VVV verricht gedurende het verenigingsjaar (dat loopt van 1 juli t/m 30 juni). De toeslag en uren worden voor het komend halfjaar vastgesteld op €12,50 en 8 uur.

Wij beschouwen die 16 uur per verenigingsjaar als ondergrens die voor iedereen haalbaar is. Bedenk dat veel vrijwilligers per maand (sommigen per week!) deze tijdsbesteding aan de vereniging geven.

Als bestuur hopen we hiermee natuurlijk meer leden en ouders van jeugd te mobiliseren iets voor VVV te doen. VVV wordt door de meesten als een heel gezellige vereniging ervaren, dus we denken dat dat ook helemaal geen straf is.

Als bestuur zien we ons genoodzaakt deze nieuwe beleidsmaatregel te nemen. De redenen hiervoor zijn:

• Het wordt steeds moeilijker om ons rijke aanbod in stand te houden, terwijl er een voortdurende krapte in menskracht is;
  • Een voortdurende te grote belasting van een te kleine groep vrijwilligers;
  • De ambitie en verplichting om nieuwe initiatieven en activiteiten te ontplooien en mee te kunnen bewegen met maatschappelijke ontwikkelingen om een gezonde toekomst voor de vereniging te behouden;
  • De noodzaak om de vereniging te doen groeien in leden en prestatie, extra financiële middelen aan te boren (sponsoren) en samenwerking met partners in onze omgeving aan te gaan.

Binnenkort zult u een persoonlijk bericht ontvangen om uw keuze en voorkeuren voor het verrichten van vrijwilligerswerk voor VVV aan te geven. Daarbij ontvangt u ook een overzicht van taken en rollen.
De volledige regeling zal dan ook op de website gepubliceerd worden.

Namens het bestuur van VVV,

Bart Brink, vrijwilligerscoördinator