Beste tafeltennissers van VVV,

Zoals inmiddels bij veel clubgenoten bekend stop ik per 1 september als hoofdtrainer bij VVV. Met pijn in het hart kan ik jullie zeggen.

Ik ben 9 jaar geleden in 2007 gestart als trainer, waar ik de eerste twee jaar op maandag en donderdagmiddag de (enige) jeugdtrainingen verzorgde. Op dat moment hadden we 4 competitie -spelende jeugdteams. Het eerste senioren team speelde hoofdklasse.

In 2009 kwam er een grote verandering in mijn rol bij VVV. Via de gemeente kwam er een nieuwe baan als Combinatie Functionaris beschikbaar. De bedoeling van deze functie was om een link te leggen tussen buurt, onderwijs en sport. Als gymleraar van basisschool Maria Bernadette leek mij deze baan erg goed te combineren en toen ik Combinatie Functionaris voor tafeltennis werd was ik enorm gelukkig.
Nu kreeg ik wekelijks uren toegewezen om VVV als vereniging structureel te versterken. In eerste instantie (2009 – 2012) ben ik mij gaan richten op het werven van leden door veel clinics op basisscholen te geven. Resultaat daarvan was dat er steeds meer aanmeldingen volgden, waardoor er ook steeds meer trainingen bij kwamen. Het aantal jeugdteams groeide en de hele organisatie van VVV werd steeds complexer. Het was ontzettend fijn dat er veel vrijwilligers te vinden waren die wilden helpen om VVV vooruit te helpen.
Laatste jaren heb ik mij vooral gericht op de kwaliteit van de trainingen. Voor de fanatiekere leden heb ik het Prestatie Programma in het leven geroepen. Intussen heeft het Prestatie Programma volop deelnemers. Het tafeltennisniveau is ook enorm gegroeid. Ons eerste jeugdteam – kampioen landelijk C - gaat komend seizoen landelijk B spelen en het tweede team is kampioen geworden in de Promotieklasse. Daaronder zijn alle jeugdklassen ingevuld met in totaal 12 jeugdteams.
Ook de seniorenteams zijn sterker en ambitieuzer geworden. Zo nemen aan de selectietraining ook senioren deel. Het eerste team speelt tweede divisie en is zelfs al een keer gepromoveerd naar de eerste divisie (vanaf 2011 ben ik zelf ook gaan spelen in dit team).
Afgelopen maand kwam het bericht dat de besteding van mijn uren als Combinatie Functionaris veranderd zal worden. Na 7 jaar verenigingsondersteuning is besloten mijn verenigingsuren op een andere manier in te zetten. Ik ga mij vanuit mijn Combinatie Functie verdiepen in bewegingsachterstand bij basisscholieren.

Dit alles gecombineerd met mijn uren die ik graag besteed met mijn vrouw en lieve dochter (10 maanden oud) heeft mij doen besluiten mijn functie als hoofdtrainer neer te leggen.

Maar niet getreurd…. Ik zal actief blijven voor de VVV Academy en als speler volop gaan trainen en genieten van alle mogelijkheden die VVV biedt. Hierbij daag ik iedereen uit voor de volgende clubkampioenschappen!

Graag zeg ik via deze weg iedereen dank voor alle medewerking gedurende de achterliggende jaren.

Werff Thomas                                                          Leidschendam, 25 juni 2016

Onder beelden van de laatste trainingen voor de zomervakantie. Werff had wat leuke spelvormen bedacht.