Nou, nou, VVV wordt een kracht van betekenis in het NL tafeltennis. Lees het volgende maar eens.

VVV heren 1 trof afgelopen zaterdag in Nieuwegein VTV 1, dat weliswaar laatste staat, maar met slechts enkele punten verschil. In deze poule zijn de verschillen erg klein, dus het was vooraf niet te voorspellen hoe deze wedstrijd zou uitpakken.  Werff pakte zijn eerste partij zonder gameverlies, waar Matthijs een game meer nodig had. Patrick speelde prima, maar de tegenstander, een taaie verdediger, had een overmaat aan randballen en dat nekte Patrick uiteindelijk in de vijfde game. De dubbel van Werff en Matthijs, meestal goed voor een punt, ging onverwacht en enigszins onnodig verloren, maar deze verliespartij toonde wel aan, hoe dicht de teams bij elkaar liggen in de huidige poule.
Werff zette VVV vervolgens op 2-3 voorsprong door zijn tweede single overtuigend te winnen. Na uiteindelijk nog een nipt verlies van Patrick tegen de VTV kopman (17-15 in de laatste game) en solide winst van Matthijs kwam VVV op 3-4. Patrick bleef na twee teleurstellingen toch geconcentreerd en pakte zijn derde partij verdiend met goed spel.  Werff had in zijn derde partij nog aardig moeite met de verdediger, maar leverde bij VTV opnieuw geen partij in. Matthijs kon ten slotte de kopman van VTV helaas niet verschalken, maar VVV keerde toch met een nette  4-6 overwinning huiswaarts.  Het team staat tweede op 1 punt en solliciteert nadrukkelijk naar een plaats in de eerste divisie. Dat zou nu nog wel wat vroeg zijn, maar het is veelzeggend wat hier gebeurt. Bij mijn weten heeft VVV dit niveau nog nooit eerder gehaald.

Dames 1 had helaas een zware dag bij het sterke Disnierats 1. Alleen Ymke kon, zeer knap, een punt scoren door ontregelend spel. Sabine en zelfs Femke stonden met lege handen. De dames staan nog steeds derde in de poule, maar het moet wel raar lopen als Disnierats de titel niet pakt.

Heren 2 (hoofdklasse) deed het wel prima. Rob en Rick pakten bij Shot '65 elk drie punten, alsmede de dubbel en Tim pakte ook een single. Met deze 8-2 staat ons team heren 2 bovenaan en is kandidaat voor promotie naar de derde divisie. O.n.g.e.k.e.n.d. voor VVV. Mogelijk moeten we wel kijken naar een versterking voor dit team, want landelijk betekent spelen op zaterdag en dat stuit op praktische problemen.  Als je iemand weet op minstens sterk hoofdklasse-niveau: laat even weten.  VVV bouwt op eigen kracht, maar een leuke nieuwkomer is altijd welkom (zoals Tarek ons team 3 is komen versterken).

Heren 3 (1e klasse) ging eveneens los door Drivers 3 met 10-0 weg te zetten. Helaas deed koploper Steeds Hoger hetzelfde met Het Centrum, zodat VVV 3 nog steeds 11 punten achter de nummer 1 staat. Promotie naar hoofdklasse lijkt dus een lastige. Maar ... ook de tafeltennisbal lis rond.

En dan de jeugd.

VVV prijst zich toch wel gelukkig met de terugkeer van Wessel van 't Walderveen bij onze jeugd. Wessel, Tim Bosman en Mark Coelman, die beiden grote vooruitgang geboekt hebben, vormden we een sterk en uitgebalanceerd jeugdteam. Dit team staat in de promotieklasse gewoon 15 punten voor op nummer twee Play Fair, na een 5-5 tegen dit team, afgelopen weekend.
Wessel, Tim en Mark hebben percentages van respectievelijk: 94%, 67% en 67%. Erg mooi.
Dit team moet wel erg vreemde dingen doen, wil het de promotie naar landelijk C gaan missen. Ik kan me niet herinneren wanneer VVV jeugd voor het laatst landelijk speelde, maar het is vele jaren geleden. Dit team maakt dus hopelijk ook een bijzondere stap voor VVV.

Ook jeugd 2 maakt nog een goede kans om te promoveren van tweede naar eerste klasse, hoewel dat nog een zeer spannende strijd is. Dimitri (95%), Job (81%) en Marc(38%)  kennende, zullen ze zeer gemotiveerd de rest van de wedstrijden gaan spelen om de aansluiting met jeugdteam 1 te maken.  Goed bezig, mannen!

Als je het allemaal zo bekijkt is het niet raar dat allemaal oud-VVV-ers terugkeren. De club heeft ook sportief zoveel te bieden!

Het is maar goed dat we De Batstee aan het verbouwen zijn, want een mooi clubhuis past bij de nieuwe allure van VVV :-)

Op 29 maart speelt jeugd 1 (10:00 uur) en spelen  beide seniorenteams 1 thuis om 15:30 uur aan de Van Ruysdaellaan 95.

Remco