Op zaterdag 15 oktober 2011 speelde VVV 1 tegen Pecos 5, verrassend de hekkensluiter van de poule. Verrassend, want dit team is bepaald niet zwak te noemen.  Sterker nog, zelfs Werff moest een game afgeven.

De wedstrijd was extra interessant, aangezien Pecos Werffs oude club is en omdat zowel Werff als Patrick wekelijks bij Pecos nog training volgen. Dit had gelukkig geen negatieve gevolgen voor de sfeer, want de wedstrijd verliep in zeer sportieve en ontspannen sfeer (achter de tafel natuurlijk wel iets minder ontspannen :-)).

VVV was in de nieuwe outfit van TTsport.nl volkomen scherp. Rick maakt al sinds het begin van de competitie een zeer sterke indruk en de intensieve training van de afgelopen tijd heeft zichtbaar resultaat opgeleverd.  Het principe 'loon naar werken' gaat hier zeker op want Rick, die van begin tot eind zeer geconcentreerd en alert was, gaf in geen van zijn drie singles een game af.

Ook Patrick presteerde zeer goed. Hij wist de wedstrijd weliswaar niet zonder gameverlies af te sluiten, maar hij won ook alle drie zijn singles. Patrick speelde bij tijd en wijle briljant tafeltennis met zijn bekende technische spel. Af en toe een licht concentratieverlies, maar hij wist telkens de scherpte terug te pakken met de genoemde resultaten als gevolg.

Werff had ook een beetje last van concentratieverlies, maar na een verloren game was hij weer wakker geschud en ging er een schepje bovenop. De tegenstanders bleven daarna kansloos.

Zo scoorde VVV 1 de volle winst, ofwel 10-0. Een prima stap naar het kampioenschap, dat nu toch een reële mogelijkheid is. Daarmee zou VVV voor het eerst sinds vele jaren weer mogen aantreden in de landelijke derde divisie.  VVV staat nu met 6 punten bovenaan met zelfs een wedstrijd minder gespeeld.

De sfeer zat er na afloop prima in en er was aardig wat publiek met zelfs een aantal jeugdleden.

Komende zaterdag 22 oktober treedt VVV 1 thuis om 16:30 uur aan tegen NTTC, waarna de eerste competitiehelft achter de rug is. Komt allen kijken en VVV 1 aanmoedigen!

Enkele fotootjes HIER.

Remco