Sinds zaterdag 1 augustus is VVV weer geopend en inmiddels hebben al behoorlijk wat leden gebruikgemaakt van de mogelijkheid om te kunnen spelen.
Het is voor iedereen, zowel leden als bestuur, nog wel even wennen. Vooral over het reserveren bestaat nog enige onduidelijkheid. Daarom volgen hieronder nogmaals de (gewijzigde) instructies.

Het reserveren van een tafel doe je bij voorkeur in de app PingPongBaas. Deze (gratis) app kun je downloaden in de App Store van Apple of de Google Play Store. Maak een account aan in de app, zodra je dit hebt gedaan kun je een tafel reserveren. (De makers van de PingPongBaas zijn bezig met de mogelijkheid om ook te kunnen reserveren via hun site, dus zonder de app te hoeven downloaden. Zodra dit kan zullen we jullie dit ook laten weten.)

Je kunt individueel reserveren, maar het heeft de voorkeur om meteen een medespeler toe te voegen aan de reservering, zodat je zeker weet dat je een medespeler hebt. En zo hebben we als bestuur ook beter zicht op wie we kunnen verwachten. Als je vragen hebt over het gebruik van de app, stuur dan een mailtje naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken., dan zullen we proberen om te helpen. Wanneer je er echt niet uitkomt, stuur dan een mailtje naar hetzelfde adres en laat even weten wanneer je zou willen spelen, dan kunnen wij kijken of we een tafel voor je kunnen vrijhouden. Ook hier geldt: ga wel zelf op zoek naar een medespeler. We werken alleen met reserveringen, daarom is het niet mogelijk om spontaan langs te komen en te kijken of er misschien plek is.

Na een week spelen zijn we erachter gekomen dat een speelmoment van één uur toch wel erg kort is en er veel verplaatsingen van en naar de kantine zijn, waardoor het soms wat te druk wordt. Daarom hebben we besloten om dit te wijzigen naar speelmomenten van 1,5 uur (twee per avond, 19.30 - 21.00 en 21.00 - 22.30 uur). Om andere leden ook een kans te geven om te kunnen spelen is het niet toegestaan om twee blokken achter elkaar te reserveren. Omdat er al aardig wat reserveringen voor komende week zijn gemaakt, houden we nu nog even de blokken van 1 uur aan, vanaf maandag 17 augustus stappen we over naar 1,5 uur. Gelieve nog even te wachten met het maken van een reservering voor 17 augustus of later, zodat we de tijden in het systeem kunnen aanpassen.

In eerste instantie hadden we ook de kantinetafels in de app gezet, zodat deze ook gereserveerd konden worden. Omdat we merkten dat dit nogal wat onduidelijkheid gaf, hebben we besloten om deze te verwijderen. Dit betekent echter niet dat iedereen nu dus onbeperkt de kantine in mag lopen en kan gaan zitten waar hij wil. We hebben plek voor maximaal 12 mensen, als er meer mensen aanwezig zijn zullen we er niet aan ontkomen om af en toe iemand naar huis te moeten sturen. We doen dit liever niet en hopen dat iedereen zelf sociaal genoeg is om even plaats te maken voor een ander als er weer een nieuwe lichting spelers uit de zaal komt. Ook willen we jullie verzoeken om de stoelen bij de tafels te laten staan en ze niet bij andere tafels aan te gaan schuiven. We snappen dat dit soms best ongezellig is, maar laten we er nou met zijn allen voor zorgen dat we kunnen blijven tafeltennissen. We moeten er toch niet aan denken dat een eventueel besmettingsgeval straks te herleiden is naar VVV en we weer dicht moeten...