Zo, hier een eerste verslagje van de nieuwe competitie. Jullie rapporteur heeft bewust gewacht totdat alle debutanten tenminste 1 maal gespeeld hadden. En dat is nu het geval. Debutanten Julián, Teru en Marc hebben al meer dan 1 wedstrijd gespeeld; en deze week heeft ook Dewi haar debuut gemaakt. Genoemde 3 heren hebben al enkele wedstrijden gewonnen. Sterker nog: debutant in de 5e klasse Marc heeft bijna al zijn wedstrijden gewonnen ! En Dewi hoopt de volgende keer haar eerste felicitaties in ontvangst te mogen nemen.

Maar waar gaat het vooral om ? Om het speelplezier dat jullie hopelijk allemaal hebben ! En we hebben al heel wat mooie, spannende wedstrijden gezien dit seizoen dus dat belooft wat voor de rest van het seizoen.

Team 1
, (promotieklasse B) met onze nieuwe aanwinst Ilse (geen debutante) doet het goed: ze staan op de 3e plaats, met 1 punt achterstand op nummer 2en ook maar 3 op nummer 2. Wouter en Dominique staan op 67%, Lucas en Ilse op 50%.

Met team 2 (1e klasse B) gaat het ook niet slecht. Tristan doet het zoals verwacht mag worden na zijn vrijwillige stap terug zeer goed met 86%, Reuben gaat steeds beter spelen in deze hogere klasse (vorig seizoen 2e klasse0 en staat nu op 25%. Voor Mathijs hopen we op meer dan zijn huidige 11%. En dat zit erin zag ik zaterdag.

Team 3, (2e klasse B) het team dat versterking heeft gekregen van Reza doet het heel goed in de 2e klasse. Dit team zit in een poule waar op dit moment 4 teams vlakbij elkaar staan. Hoewel VVV 3 “slechts” 4e staat, staan zij maar 2 punten achter de nummer 1. En dat terwijl VVV 3 een klasse hoger speelt dan was aangevraagd. Erg knap dus !

Bink staat nog steeds keurig op 100%, Lucas en Reza doen het ook goed met 50% resp. 44% en Mees staat nu nog op 17%. Dat wordt vast beter.

Team 4 gaat in de 4e klasse A fier aan kop. Damian (9/9) en Koen (3/3) staan beiden nog op 100%, net als 2 spelers van Alexandria ’66. Renzo staat op 89% en Mirko op 67%. Dat klinkt dus als een mogelijk kampioensteam. We gaan het zien. Op 28 september volgt de kraker tegen nummer 2 Alexandria ‘66. Dat belooft een pittige strijd te worden ! Zet ‘m op mannen !

Team 5, (5e klasse B) met debutant Marc doet het ook verrassend goed. Zij staan op een heel knappe 2e plaats met 1 punt achterstand op nummer 1. Gezien het feit dat dit team helaas al 2 keer met 2 man uitkwam is dit echt een sterke start. Zou dat ook te maken met hun nieuwe coach Nienke en haar assistent Stefan ? Marc speelt als debutant meer dan goed mee met zijn teammaten Arad en Roman. Marc en Arad staan allebei op 83%, Roman op 67%. Nu vooral hopen dat de heren alle overige wedstrijden kunnen spelen.

Team 6, (pupillen A) met 3 debutanten in hun gelederen begon sterk en won meteen hun 1e wedstrijd. Helaas viel de 2e wedstrijd tegen: die verloren ze ruim. Gelukkig ging de 3e wedstrijd weer wat beter. Björn maakt zijn favorietenrol als kopman meer dan waar: hij staat op 78%, Teru staat op 33% en Julián op 22%. Dewi heeft deze week voor het eerst meegedaan en speelde heel goed dus de winstpartijen komen er ook voor haar vast binnenkort aan.

Hopelijk gaat het de rest van het seizoen minstens zo goed of nog beter.
Succes maar weer en veel plezier.

Marjolein en Maurizio