Afgelopen zaterdag waren de clubkampioenschappen voor de senioren. In tegenstelling tot vorige jaren nu eens niet in januari maar in mei. Dat beviel best goed want in januari had iedereen toch altijd wat last van een after kerst en nieuwjaar dip en was de vorm er vaak nog niet door de nodige kilo's die er in de vakantie bij waren gekomen. Ook dit jaar was de organisatie in handen van Mark en hadden we met Rob en Lucile een ijzersterk barteam dat de inwendige mens verzorgde.

In de ochtend was het de beurt aan de C categorie waar de prijzen als volgt werden verdeeld: 1. Clement, 2. Geurt, 3. Mark.

Daarna was het de beurt aan de A en B categorie. In de 1e ronde werd er gestart in 4 5-kampen. De nrs 1 en 2 zouden naar de A-categorie gaan en de nrs 3 tm 5 naar de B categorie. In die ronde maar 1 grote verrassing. Bart Brink (4e klasse NTTB en 3e klasse duo) had een topdag en hij versloeg verrassend Edwin Westdorp en plaatste zich in de A-categorie.

Na de splitsing speelde de mensen in de A-categorie 2 vierkampen en kruisfinales en de mensen in de B-categorie 2 zeskampen en kruisfinales.
Bij de B was Mark Coelman met zijn onorthodoxe spel een kwelling voor al zijn tegenstanders. In de halve finale versloeg hij Edwin en in de finale Benito.

In de A categorie zette Bart zijn goede spel voort maar kon hij het toch niet bolwerken tegen Rick, Barry en Matthijs. De laatste 2 plaatsten zich voor de kruisfinales.
In de andere poule leken Patrick en clubkampioen van vorig jaar Tarik zich te gaan plaatsen voor de kruisfinales maar door een onverwacht verlies van Tarik was het toch Julien die doorging. Daarna weinig verrassingen. Mattijs won van Julien en Patrick van Barry. In de troostfinale finale won Barry duidelijk van Julien en in de finale kwam Patrick er niet aan te pas tegen Matthijs. Daarmee waren de uitslagen mooi volgens NTTB-ranking.
Wel jammer dat dit de laatste clubkampioenschappen waren voor Tarik en Rick. Zij gaan zich op andere zaken richten. We zullen ze missen.

Op onze facebook pagina's staan nog foto's van onze huisfotograaf https://www.facebook.com/VVVTafeltennis/posts/1538532349514968

Morgen is de jeugd aan de beurt.