Hallo!

We beleefden dit weekend weer een half dagje prachtig tafeltennis met heren 1. VVV had het sympathieke team Never Despair 1 uit 's-Hertogenbosch op bezoek. Never Despair was hekkensluiter, maar laat je niet misleiden door die kwalificatie!  Tussen nummer 1 De Veluwe en Never Despair zat slechts 10 punten. Op TAFELTENNISPRIMEUR  spraken ze al van de "Poule des Doods" en daar hebben ze wel een punt. Ik kan me geen spannender poule herinneren in de jaren dat VVV landelijk speelt.

Gelukkig was het niveau van het VVV-team als geheel uitstekend en VVV deed het prima. Patrick speelde niet mee wegens studie en Nolan was bepaald weer op slag, na twee competitiewedstrijden en een bekerdag om weer ritme op te doen. Dat kon je vorige week al zien, maar zaterdag bewezen zijn resultaten dat Nolan nog een lekker potje kan slaan. Trouwens, degenen die er niet bij waren kunnen dat met eigen ogen zien aan de hoogtepunten, die later deze week op youtube verschijnen.

Matthijs ving aan tegen Tony Houxuan, een uiterst aanvallende speler met prachtig voetenwerk. Mathijs vindt dat aanvallende spel ook wel lekker en met zijn lange 'reach' is hij moeilijk te passeren. Daarnaast is Tony soms wat onbesuisd, zodat hij toch punten laat liggen. Matthijs won de partij.  Werff begon tegen Pim Kuipers, die een beresterke pols heeft en die smashes vaak keihard wegblokt naar de verre hoek. Als die slagen raak zijn, komen ze maar zelden terug. Het was een spannende strijd en Pim pakte in de vierde game een tactische timeout bij 9-10 voorsprong. Een goede, want hij sleepte er een vijfde game uit. Daarin sloeg Werff echter toe en VVV kwam 2-0 voor.

Nolan begon tegen Gabor Martens, die op 70% stond. Eerlijk gezegd had ik niet verwacht dat Nolan Gabor al zou kunnen pakken. Gabor heeft een goed techniek en is vast. De eerste game ging dan ook overtuigend naar Gabor. Nolan kwam hierna prima in de wedstrijd en hij pakte nipt de tweede game. Na een verloren derde game wist Nolan de vierde met een grote voorsprong te pakken. De vijfde was heel spannend en bij 10-10 was de spanning te snijden. Maar Nolan bleef koel en liet zien zijn oude niveau terug te hebben. 12-10 en 3-0 voorsprong voor het team.

Ook de dubbel was als vanouds en VVV won opnieuw: 4-0
Werff won vervolgens met overmacht van Tony, de derde en laatste game zelfs met 11-2. Knap, want Tony is een prima speler!

Pas in de zesde partij kon Gabor iets terug doen voor Never Despair. Bij een voorsprong van Gabor in games van 1-2 verwierf Matthijs een gamepoint in de vierde game (10-9), maar Gabor kon een vijfde game nét voorkomen door de stand om te buigen naar 12-10.  Nolan was natuurlijk in de mood na zijn eerste overwinning en hij liet Pim dan ook geen kans op een tweede tegenpunt: 6-1.
Nu moest Werff aantreden tegen Gabor en die toonde het publiek waarom hij kopman van Never Despair is. Ook dit was een heel spannende partij die gelijk op ging en net als tegen Matthijs, won Gabor met het kleinste verschil in de vierde game.   6-2.
Nolan tegen Tony werd ook een spannende partij en voor het publiek was dit waarschijnlijk de meest spectaculaire. Lange spin-over-spin rally's en harde klappen. Tony speelde echt geweldig, maar Nolan was gewoon niet te kloppen. Met zijn 3-1 winst bracht bij de 7-3 op de borden.  Matthijs speelde zijn derde partij robuust en Pim had alleen in de derde en laatste game ene kans. In de verlenging sloot Matthijs af met winst.

Deze 8-2 was wel erg lekker, want VVV stond 5 punten achter op De Veluwe. Dat team ontving dit weekend Avanti en er waren geruchten dat Martin Groenewold mee zou reizen naar Apeldoorn. Daarmee ontstond de hoop dat De Veluwe een deel van de voorsprong zou verliezen.  Die hoop werd zaterdag laat de bodem ingeslagen toen duidelijk werd, dat Avanti zonder Martin had gespeeld. Een 9-1 overwinning van De Veluwe was het harde gevolg. Hard voor Avanti, dat nu onderaan staat (met Never Despair samen), maar ook hard voor VVV, want nu staat De Veluwe 6 punten voor. Dat is met nog één wedstrijd te spelen niet meer te overbruggen.
Zo jammer, want VVV is echt klaar voor de eerste divisie. Patrick, die het de laatste weken prima deed nadat hij wedstrijdritme had opgedaan, Nolan die duidelijk hersteld is van zijn blessure en de vaste kanonnen Werff en Matthijs.

De laatste hoop is, dat VVV nog een verzoekplaats krijgt toegekend als er een plaatsje vrijkomt ... en als VVV volgend weekend in Venray goed presteert tegen Red Stars.  Dat wordt ook nog spannend, want hun kopman Ronald Bogaard is al wekenlang geblesseerd (helaas kort na de wedstrijd tegen VVV :-( ) en het is onduidelijk of Ronald kan optreden.

Remco