En we zijn er trots op!  Onder aanvoering van Bart Brink heeft een team bestaande uit Nathan Taal, Mandy Wagner, Ruben de Zwart, Barry Brouns, Juliën Larroque en Frank Luyckx sinds maart 2015 hard gewerkt aan de nieuwe website. Van het eerste overleg met discussies over hoe het menu in elkaar zou moeten steken, wie content owners zijn, welke kleuren en lettertypen te gebruiken, waar sponsorlogo’s te plaatsen en welke toeters en bellen wel of niet op de nieuwe website moesten komen, tot de voorbije weken waarin soms tot in de late uurtjes is doorgewerkt om de laatste zaken af te krijgen en af en toe hoofdbrekens om venijnige bugs eruit te halen. Maar nu is het dan zover, de nieuwe VVV website is in de lucht!!! Met deze lancering is een mooie mijlpaal bereikt en heeft onze website een gezonde basis voor de toekomst.

Aanleiding

Onze oude website vertoonde al een tijdje kuren en helaas konden we niet meer rekenen op de oorspronkelijke bouwer. Omdat de site was gemaakt in enigszins exotische technologie, bleek het geen sinecure dit bij anderen in handen te geven. Vandaar dat het bestuur 2 jaar geleden besloot tot vervanging van de website.

Projectteam Web

Na een traject van toolselectie, bouw van een prototype, een hands-on workshop bij VVV en een 1e mislukte poging een webteam samen te stellen, zaten we dan medio maart 2015 (op de kop af 6 maanden geleden!) om tafel met het projectteam Web voor de kick-off. Via Frank Luyckx waren we aan een enthousiaste Joomla bouwer, Nathan, gekomen. En een 5-tal mensen van VVV vertegenwoordigde verschillende invalshoeken vanuit VVV om tot het juiste resultaat te komen. Een uniek en niet eerder door VVV zo aangevlogen website bouwtraject. Insteek van het project was tenminste de functionaliteit van de oude site terug te zien. We denken dat we daarin geslaagd zijn en zelfs een flinke verbetering ten opzichte van de oude website bereikt te hebben. En we zijn trots op wat we met elkaar in deze korte en soms intensieve periode hebben bereikt.

Hulp gezocht!!

We zijn ook erg benieuwd naar wat jullie van de website vinden. Dus wil je een reactie achterlaten of zie je wellicht iets wat niet helemaal goed klopt of werkt, laat het ons weten! Via het contactformulier of door te reageren onder dit nieuwsbericht. Voor de persoon die de meeste taalfouten ontdekt en ons deze met duidelijke pagina verwijzing mailt hebben we nog een leuke verrassing in petto!

Een belangrijke opgave voor de toekomst van de website is om websupport vorm te geven. Het projectteam wordt straks ontbonden. Hoe gaan we dan om met beheer en onderhoud van de website (helpen met gebruikersvragen en goede gebruik, draaien van backups, updates installeren, kleine aanpassingen realiseren, gebruikersaccounts uitreiken, etc.)? Het fenomeen websupport is in het leven geroepen om deze taken in te vullen, maar het team is naarstig op zoek naar uitbreiding. Ben jij toevallig Joomla adept of kenner of heb je al een beetje verstand van bouwen van websites, of lijkt het je juist leuk hier wat meer van te leren, dan horen we dat ook graag van je.

De website is in de lucht! (vlnr Nathan, Barry, Juliën en Bart. Ruben, Frank en Mandy ontbreken op de foto)