[overgenomen van nttb-west.nl]

Invoer niet-celluloid bal uitgesteld tot 1-1-2016

Het Hoofdbestuur heeft besloten de verplichte invoering te verschuiven van 1 september 2015 naar 1 januari 2016. Dat is goed nieuws, hoewel de vrijwillige overgang her en der voor ongelijke omstandigheden kan zorgen, hetgeen eigenlijk ook niet gewenst is. Maar verenigingen die zich al hebben ingesteld op het spelen met nieuwe ballen kunnen niet verplicht worden weer terug te gaan naar de oude ballen. Bij een dergelijke overgang zullen helaas altijd ‘verliezers’ voorkomen. Het was beter geweest als de NTTB zich zorgvuldiger op deze implementatie had voorbereid. Nou maar hopen dat de noodzakelijke kwaliteit van de ballen ook daadwerkelijk geleverd kan worden. Een volgend uitstel zou een blamage betekenen.

Frans Muijzers, voorzitter Afdeling West