Heren 1 verliest van Scylla 2

Foto's van dames 1 en heren 1 op 25-april: HIER.

VVV heren 1 ontving dit weekend Scylla 2, een ploeg die de voorgaande twee seizoenen al kampioen was in de eerste divisie. Promotie naar de eredivisie was echter onmogelijk omdat Scylla 1 ook al op dat niveau speelt en een club mag geen twee teams in de eredivisie hebben. Dit team van Scylla speelt al een aantal competities samen en voor VVV is dit team praktisch niet te passeren.

In de uitwedstrijd was VVV tegen een harde 10-0 nederlaag opgelopen en Scylla kwam voor het kampioenschap, aangezien twee teams in de komende eredivisie-competitie wél mogelijk is. Matthijs opende tegen Gerard Bakker (94% en al jaren de hoogste percentages in de eerste div), die een onneembare horde bleek. Daarna speelde Werff Thomas tegen het jonge talent Kim Vermaas, die beweeglijkheid en een prachtige techniek combineert. Kim is zelfs gekwalificeerd voor de jeugd-olympische spelen, leuk zo'n topper bij ons eigen VVV in huis te hebben! Wie had dat vier jaar geleden kunnen denken...

Toch woog de ervaring en inzet zwaar, want Werff kon uiteindelijk winnend afsluiten. Patrick deed het goed tegen Thijs Langeveld, maar hij kon de partij niet naar zich toetrekken. Na de verloren dubbel kon Werff zijn krachten meten met Gerard. Werff haalde echt het onderste uit de kan met vijf games, maar de meer dan twee meter lange Bakker pakte het punt op reach, vastheid en taktiek. Evengoed een geweldige prestatie, dat je het zo'n kanon moeilijk kan maken!

Matthijs begon zijn volgende partij tegen Thijs slecht, maar hij vocht zich knap terug en won uiteindelijk overtuigend.

De partij van Patrick tegen Kim was waanzinnig spannend en van technisch hoog niveau. We zagen snelle ballen buiten het net langs en keiharde spin over spin rally's. Het publiek was nadrukkelijk aanwezig en de zaal werd bijna afgebroken toen Patrick de vijfde game langzaam naar zich toe trok. 3-4.

De laatste drie singles gingen helaas verloren, maar voor eerste-divisienieuwkomer VVV is 3-7 tegen dit sterke Scylla een nette prestatie, zeker na de 10-0 in de uitwedstrijd. VVV kan al met al terugkijken op een zeer behoorlijk seizoen en is wel een echt eerste-divisieteam.  Werff begon moeizaam, maar de laatste wedstrijden zie je mooie percentages. Matthijs had niet zijn beste seizoen, maar als hij zijn gebruikelijke niveau speelde, zag je dat hij op dit niveau prima meedoet. Nolan was natuurlijk een zeer positieve verrassing. Wie had verwacht dat hij zo goed zou presteren! En ook Patrick is terug. Na initieel een verminderde motivatie liet ook hij zien in de eerste divisie mee te kunnen.  Het is jammer dat dit zo'n raar seizoen is door de aanpassing van de competities en dat VVV hierdoor degradeert. Maar we mogen toch blij verrast zijn met de prestaties; in een paar jaar tijd heeft VVV zo'n geweldige ontwikkeling doorgemaakt!

De dames verloren 0-10 van DTV ’84. De poule bestond uit 4 zeer sterke teams en twee teams die op grote afstand eindigden:

Scyedam 1         8 - 63
Hilversum 2       8 - 58
DTV '84 1          8 - 52
VVV 1                8 - 16
US 2                  8 - 11

Helaas, maar deze sterkteverschillen zijn het gevolg van het beperkte aantal deelnemers aan de damescompetitie. Je kunt meer gegevens zien via DEZE LINK.

Voor het komende seizoen zit VVV dus opnieuw op tweede-divisieniveau. Bij de heren zien we daarachter nu twee hoofdklasseteams, nu VVV 3 zo prachtig het kampioenschap wist te pakken afgelopen vrijdag. VVV 2 handhaafde zich ook royaal.   Het zou mooi zijn als we verder konden groeien qua niveau, zodat er ook een team groeit dat derde divisie kan spelen. Ik denk dat dit er wel inzit, maar we moeten wel reeel zijn. Een robuuste top opbouwen doe je niet in twee jaar en het gaat de laatste jaren al bizar snel. Veel met eigen kweek, maar toch ook met superleuke aanwinsten zoals Tarek en Barry (en natuurlijk terugkomers zoals Nolan, Matthijs, Julien, Tim en Wessel).  Als we positief en gemotiveerd blijven trainen, komt het beslist in orde met VVV.

Remco