Sorry, dat ik dit een beetje laat publiceer. Teveel andere dingen....  Maar, het goede nieuws is er niet minder belangrijk om: we hebben als VVV een geweldig succesvol jeugdseizoen achter de rug. Maar liefst zes van de dertien teams werden kampioen!

Als het goed is, lees je hierover een artikeltje in de lokale bladen deze week.

Maar eerst nog even dit: geweldig zoals alle jeugdleden hun best gedaan hebben en wat een prachtige resultaten. Toch gaat het niet alleen om het kampioenschap. De lol van het spel is eigenlijk om te proberen steeds beter te worden. Dus als je (nog) geen kampioen bent, maar je gaat goed vooruit, heb je het toch prima gedaan. Natuurlijk is kampioen worden *extra* leuk, want voor je het weet, staat je foto in de krant :-).

Denk ook even wat er voor nodig is om beter te worden en om kampioen te worden: natuurlijk, je staat als speler zelf achter de tafel, maar er is meer nodig: je trainers die onvermoeibaar, elke week opnieuw, naar de zaal komen om je te trainen. Ouders, die jullie naar de uitwedstrijden rijden en in veel gevallen naar de training brengen. Ymke die vele, vele uren spendeert om alles te organiseren. Jullie coaches, die met veel enthousiasme proberen het beste uit jullie teams te halen.  En ook mensen van de tafeltennisbond, die, allemaal onbetaald, alle adminstratie doen, de competitieindelingen maken, enzovoort.

Geweldig he! En weet je waarom die mensen dat allemaal doen? Ze vinden het leuk om dit voor onze jeugd te doen. Zelf kun je ook al best wat doen: afhankelijk van je leeftijd kun je helpen bij een training, maar je kunt ook helpen bij het kindertafeltennisfeest, bij het versieren van de kantine als er weer eens iets te beleven valt en noem maar op.

Nou, genoeg gepraat, HIER zijn de kampioenen op de foto met heren 1, die natuurlijk (net als de dames) ook kampioen waren.:

De kampioenen:

• Team 4: Milo de Boer, Dennis Schouten, Noah Gulij en Rosa van Vliet.
  • Team 5: Max Timmers, Evi van der Tas, Luna Schlameisen en coach Cor van ’t Walderveen.
  • Team 7: Julian Hofland, Simon van der Wilt, Oscar van den Bos en Declan Kerger.
  • Team 8: Rick Bakker, Floris Hendriks, Jesse Noordover en coach Jaap Dekkers.
  • Team 10: Tristan Hooykaas, Spike Kloosterman, Freek Nieuweboer, Reuben Geldermans en coach Sabine de Bruijckère.
  • Team 13: Nicolas Lejeune, Oscar Hermelin en Mick Waasdorp.

En heren 1 met Werff Thomas, Matthijs van der Heiden en Patrick Bruijne.  Is dit een colle club of niet?

Remco